Illinoispanda’s diary

I live my life, not your life.

Covid-19 Circumstances [5th day]

Hello. I'm Illinois Panda.

f:id:Illinoispanda:20210820093521j:plain

Main Quad

a large yard where a variety of events are held and people usually play, talk or take a nap.

Hey guys. I'm gonna talk about the circumstances on Covid-19. As you know, there is a serious situation over the world and it isn't exceptional in America. In the Illinois state I live in, the number of people infected newly is 3836 and the number of deaths is 38 (based on the data from "New York Times"). The situation resembles the one in Tokyo. However, the measures against the virus are different. In the state of Illinois, you can put off masks when you're outside though you're required to wear masks. Honestly speaking, there are guys without masks inside buildings :( The same rules are adapted on campus. In addition, it requires its students and facilities to get vaccinated until the beginning of this semester. There set hand sanitizers everywhere, so you can keep your hands from the virus. After I came to America, the most comfortable thing maybe that I don't have to put a mask on my face outside. I feel free as if I could fly.

f:id:Illinoispanda:20210820092706j:plain
f:id:Illinoispanda:20210820092717j:plain
各地に設置してあるアルコール(と図書館にあった何かしらの壁画)

今日はISSSというインターナショナルの学生を管轄している部局が、海外から来ている学生向けに歓迎会的なものを開いてくれたのでそれに行ってきました。会場に到着してからすぐに韓国人の正規留学生が話しかけてくれて、その後別の韓国人留学生(彼らも正規留学生)が2人来てくれたので、4人でずっと喋ってました。彼らが全員工学を専攻していたので、歓迎会が終わった後に工学部のビルを見学しに行きました。

f:id:Illinoispanda:20210820093832j:plain

工学部の図書館(わけわからない本が陳列されている)

彼らと1時間半くらい話してて気づいたのは「あれ、自分意外に英語喋れるじゃん!」ということです。ここで大事なのは「意外に」という点で、文法と発音の両方を正しく言えていたのは1割にも満たないです(笑)僕からすれば彼らの英語はネイティブに近いレベルでしたが、ほぼ完全に聞き取れたし自分の言いたいことは満足に言えてちゃんと彼らに伝わりました!そのカラクリは、アジア人の発音は日本人からすると比較的聞き取りやすく、また彼らも留学生でスラングとかイディオムをあまり使わないからという点にあったと思います。(現にネイティブスピーカーの日常英語は聞き取るのにかなり苦労します。)まあ、ともかく今日の出来事は自分の英語に少し自信を持てるイベントになったので良しとします(笑)

ここで話は終わらなくて、ここからはお悩みが始まります。英語が通じたら通じたで「人見知りだから何喋ったらいいかわからない」問題が発生しました。自分なりに色々会話を広げたけど、初対面だし共通点もさしてないから大して盛り上がる話はできず、今日の一番の盛り上がりは「アメリカ人は砂糖が好きすぎるし、ここにある食べ物は甘すぎるかしょっぱすぎるかのどっちかだね」という激浅のトピックでした。共通の話題がないと会話が弾まないのは万国共通で、「大学で最初の方に話す友達、結局仲良くならない」現象がこっちにもありそうです...。

ついつい日本語を話しすぎてしまったので、今日はこの辺で終わります。Bye.